מדאסיסט | תאריך: 21.12.2020
החודשים האחרונים, בעיקר בשל נגיף הקורונה, התאפיינו בהתפתחות ניכרת של ענף השירות הרפואי ההיברידי. זהו תחום רפואי חדשני אשר עניינו מיזוג ההתפתחויות הטכנולוגיות האחרונות בפעילות הקלאסית הנוהגת במעבדות, בקליניקות, בבתי החולים וכן במקום מגוריו של המטופל. הדבר נעשה במטרה להרחיב את אפשרויות הבחירה של כל פציינט בבואו להחליט אם לבקש שירות רפואי און ליין או שירות רפואי במעונו או בקליניקה, אף כי מן ההכרח להביא תמיד בחשבון לא רק את מאווייו של המטופל, אלא גם את כל הנחוץ לו וכמובן את מגבלותיו האובייקטיביות בכל התחומים.
לשם קבלת מענה על שאלות בעניין זה פנתה מערכת "רופא בקליק" אל "מדאסיסט", חברה המעניקה שירותי רפואה פרטיים חדשניים ביותר בעבודה מתואמת עם בכירי הרופאים המנוסים והוותיקים במדינת ישראל. עם שירותים אלו נמנים בדיקת מומחה, דעה נוספת של רופא מומחה ופגישות ייעוץ אצלו, בדיקות נוספות והפניות לצורך בירורים מתקדמים, וכן עריכת בדיקות באופן פרטי במעבדות מוסמכות וותיקות עם אפשרות לקחת דגימה במעונו של הפציינט. אך גולת הכותרת של השירותים אשר אותם מעניקה חברת מדאסיסט היא קיצור תורים לפני קבלת בדיקה רפואית או טיפול רפואי לסוגיהם על דרך איתורו של תור פנוי או בלתי מנוצל בצירוף ליווי וייעוץ מינהלי, ובייחוד בתחום מימושן של מלוא הזכויות הרפואיות במסגרת הסדרים עם קופות החולים וחברות הביטוח.
ראשית כול, תודה רבה על הריאיון. שאלתנו הראשונה היא מה בא בגדרו של שירות רפואי היברידי?
זהו מיזוג של שירות רפואי מקוון, שהינו זמין ביותר ומעניקים אותו דרך הטלפון או דרך "זום" או דרך האינטרנט, וכל שירותי הרפואה שהמטופל יכול לקבל במעונו: ביקור בית של רופא מומחה לצורך בדיקה יסודית או לצורך מתן דעה נוספת, בדיקת דם נרחבת ומקיפה, בדיקה לגילוי נגיף הקורונה, בדיקות אולטרסאונד ואפילו חיסון כנגד מחלת השפעת.
האם די בהכשרה רפואית רגילה כדי להעניק שירות רפואי היברידי?
בהחלט כן. כל איש צוות רפואי, החל ברופא המומחה עצמו וכלה באחרון אנשי הצוות, מסוגל להעניק ממקום הימצאו (יהא אשר יהא) את השירות האמור, כלומר לבצע בדיקה ולהעניק ייעוץ בכל מקרה מתאים גם באופן מקוון (בטלפון או ב"זום" או באינטרנט).
אילו מעלות מאפיינות את השירות הרפואי ההיברידי, ובייחוד בתקופת התפשטותו של נגיף הקורונה? האם יש לטיפול האמור פוטנציאל שאינו מאפיין את השירות הרפואי הקלאסי הרגיל?
מעלתו העיקרית של השירות הרפואי ההיברידי הניתן דרך הטלפון או תוכנת "זום" או האינטרנט אינה מתמצה אך ורק בעצם היותו זמין ביותר, שכן תועלתו המרכזית נעוצה ביכולתו של המטופל ליהנות במעונו מן השירות בלא כל הכרח לעזוב את ביתו ולו לרגע. לאפשרות זו נודעת חשיבות רבה ביותר אצל אנשים המשתייכים לקבוצות סיכון ועליהם לנקוט אמצעי זהירות מרביים כדי להימנע מהידבקות במחלות בכלל ובנגיף הקורונה בפרט. עם זאת, כל שירות רפואי הניתן בבית נוסך בכל פציינט הרגשת נוחות והרגשת ביטחון גדולות יותר לאין ערוך, ובצדק!
כיצד אתם מעניקים את השירות הרפואי ההיברידי ואיך הוא נעשה בפועל?
אנו מעניקים למטופלינו ספקטרום רחב ביותר של שירותים רפואיים היברידיים. עם השירותים און ליין נמנים בדיקת רופא מומחה, פגישות מקוונות לצורך ייעוץ מיוחד או בדיקה נוספת, וכן סקירת תוצאותיהן של בדיקות שונות אצל רופא מומחה (לרבות רופא ילדים), והכול דרך הטלפון או תוכנת ה"זום" או האינטרנט. עם הטיפולים הקלאסיים הרגילים של השירות הרפואי ההיברידי הניתנים באופן פיזי במעונו של הפציינט נמנים חיסון כנגד מחלת השפעת, לקיחת דגימות כדי לבצע בדיקת דם או בדיקת
קורונה, וכן בדיקת אולטרסאונד או רנטגן או אק"ג. שום גורם שלנו המעניק שירות לעולם לא יגיע למעונו של פציינט בלא מיגון מלא ומקיף, ולעולם לא יחסיר שום אמצעי זהירות שאפשר לנקוט כנגד כל סיכון להידבקות, ולו הקטן ביותר. כל פעולה נעשית אך ורק בהסכמתו המודעת והמלאה של כל פציינט, וזאת בתיאום מלא איתו לפני מעשה. "מדאסיסט" אף נותנת שירות לארגוני עובדים ולמעסיקים לעניין בדיקות לגילוי נגיף הקורונה והתחסנות כנגד שפעת בקרב כלל המועסקים במקום העבודה. מן הראוי לציין כי כל הפירוט האמור איננו ממצה וכי אנשי "
מדאסיסט" מאפשרים בכל עת למטופלים בכל אתר שבו ניתנים שירותי החברה לבקש כל שירות נוסף שברצונם לקבלו ומשתדלים לתיתו במלואו ולבדוק תמיד כל בקשה באופן ענייני בכל מקרה.
מתי לא מומלץ להיעזר בשירות הרפואי ההיברידי?
הנחת היסוד היא שהשירות הרפואי ההיברידי הוא אמצעי מקדמי טוב לשם מתן דיאגנוזה. אם אין כל ספק כי פציינט זה או אחר אכן נקלע לסיטואציה לא פשוטה, עליו לקבל דיאגנוזות נוספות שאי-אפשר לבצען במעונו. דוגמאות מובהקות למצבים מעין אלו המצריכים פינוי לקליניקה שבה יכולים להעניק לכל פציינט את מלוא הטיפול הרפואי הן דלקות, פקקת ורידים (טרומבוזה) באחת הגפיים התחתונות או כאשר מן ההכרח להגיש טיפול ראשוני כנגד כאבים. מרפאה כזו יכולה להיות מרפאה בהמלצת "מדאסיסט" ובליוויה או כל מקום אחר שאותו יעדיף הפציינט לצורך זה. שירות רפואי היברידי לא נועד לפציינט שעליו לבוא ללא דיחוי לחדר מיון, וגם לא לחולי סרטן המקבלים טיפולים אונקולוגיים ואמורים להיות מטופלים לפי הצורך אך ורק במרכזים רפואיים ולקבל דווקא שם כל תמיכה שניתן להעניק להם.
האם לא ייתכן שפציינט זה או אחר יחשוש לקבל שירות רפואי היברידי און ליין (ובפרט באינטרנט) מטעמי צנעת הפרט? מהן הפעולות הנעשות לשם שמירה על פרטיות המטופלים?
הגורם המעניק את השירות הרפואי ההיברידי הוא האמון על ההגנה על צנעת הפרט של הפציינטים, והאינפורמציה הרפואית אינה מיועדת כלל לאנשי "מדאסיסט". הם רק נותנים את הליווי אל הקליניקה או אל המכון שבו אמורה להיערך הבדיקה, ואינם דורשים כל אינפורמציה משום סוג שהוא וכמובן אינם עוסקים כלל בהעברת מידע. מן הראוי להדגיש כי כל פציינט שייתן לנו אינפורמציה רפואית כלשהי צריך לדעת כי איש מעובדי "מדאסיסט" לעולם לא יעשה כל שימוש באינפורמציה הזאת בלא הסכמת הפציינט, וקל וחומר שבשום פנים לא ימסור לאף צד שלישי את האינפורמציה האמורה.
כידוע, אפשר לקבל היום שירות רפואי היברידי ציבורי. אם כן, מה הצורך והתועלת שיש בשירות הרפואי ההיברידי הפרטי אשר מעניקים אנשי "מדאסיסט"?
צורת החיים בעולם המערבי המתקדם, ובכלל זה מדינת ישראל, מביאה לבדה לידי חולי במקרים רבים, וגם בהתעלם מווירוס הקורונה אין כל ספק שעומס העבודה המוטל על אנשי הצוותים הרפואיים של הרפואה הציבורית בישראל הינו רב מדי לפי כל קנה מידה. לכן אסור לשכוח כי קבלת תור בזמן לצורך בדיקה הכרחית עשויה למנוע כאב, פגיעות קשות וחשוכות מרפא, וכן מצבי פיקוח נפש ואפילו מיתה קודם זמנה. העיקר הוא כי הדעת אינה סובלת מצב אשר בו אדם יסכן את נפשו או גם את בריאותו אך מטעם זה בלבד שחל עיכוב בביצוע בדיקה או טיפול עקב קשיים אדמיניסטרטיביים. מטרתה של חברת מדאסיסט היא לאפשר לציבור לקבל שירות רפואי זמין ומהיר, וכן אינטראקציה מקצועית קלה ונעימה בצד גישת שירות שלפיה העיקר הוא המטופל, רצונותיו וצרכיו. יתרונה העיקרי הבולט של "מדאסיסט" הוא היכולת להשיג תור תוך זמן קצר בהרבה מן הרגיל, מוטיבציה להעניק את מיטב השירות המקצועי, הסבלני, האמין והיעיל ביותר, וכמובן ליווי אישי לפי הצרכים האינדיבידואליים בכל שלבי השירות וגם לאחריו. כל מקום שחולה מתייסר, ובפרט אם נבצר ממנו לחכות אפילו חודש אחד עקב מצבו, חברת מדאסיסט תעמוד לימינו ותסייע לו תוך מספר יממות. מבחינתנו, כל מטופל הנעזר בשירותינו צריך להיות מאושר ונינוח, ולא רק בריא. לכן גם הנגישות לשירות הרפואי ההיברידי אצלנו הינה רבה ביותר, ובחברת מדאסיסט יש אפשרות ליהנות בכל עת ממעטפת השירות התומכת שלנו. לכל לקוח של "מדאסיסט" תמיד יהיה ברור אל מי עליו לפנות ואיך צריך לבצע בירורי המשך או טיפולי המשך.
עוד מידע אפשר למצוא באתר החברה:
https://medassist.co.il/
נשמח לענות על כל שאלה גם בטלפון
077-9966156.